PBM Communicatieprijzen 2018

Op donderdagavond 17 mei 2018 is de PBM Communicatieprijs voor de twaalfde keer uitgereikt aan PNO Media, het bedrijfstakpensioenfonds voor de creatieve sector en media.

Winnaar PNO Media
PNO Media ontwikkelde een manier om medewerkers en deelnemers op de beste manier te informeren over pensioen, passend bij de doelgroep en met een heldere boodschap. Ze kwamen uit op pensioentelevisie, wat - tezamen met actieve betrokkenheid van werkgever RTL - leidde tot een groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. Het sprak de vakjury onder voorzitterschap van Ron van der Jagt aan dat dit concept vrij eenvoudig en met een beperkt budget door elk ander fonds en andere werkgevers kan worden toegepast.

Eervolle vermelding Achmea Pensioenservices: 'Wat als je pensioen dichterbij komt?'
Een eervolle vermelding kreeg Achmea Pensioenservices. Deze uitvoerder van pensioenregelingen heeft het communicatieconcept 'Leef je pensioen...' ontwikkeld dat gericht is op de niet-financiƫle kant van pensioen. Doel is om mensen te inspireren en meer te betrekken bij pensioen, onder meer door te laten zien dat pensioen meer is dan een maandelijkse uitkering. Achmea laat pensioen draaien om de centrale vraag: 'Wat doet het met je als je pensioen dichterbij komt?' De jury vond het een goed onderbouwde en onderscheidende benadering van pensioencommunicatie, die overgenomen kan worden in de gehele sector.

Inzenden PBM Communicatieprijzen 2019
Draagt u bij aan een betere communicatie in de pensioensector? Wij ontvangen graag uw inzending voor de PBM Communicatieprijzen 2019.
Meer informatie vindt u onder Meedoen 2019 .